Sunday, April 18, 2010

Kami Prihatin

Jom kita fikir2kan..sekarang ni semua nak jadi prihatin..wujudlah team kami prihatin..benarkah masyarakat Malaysia benar2 prihatin?…Siti kata dia tak bersetuju jika kita ambil saje anak angkat anak tidak sah taraf ini sebab nanti mak dia akan buat lagi perkara yang sama,Alya pula sanggup ambil anak ni untuk maslahat akan datang..kita plak bagaimana…saya sendiri pernah tanya suami sanggup ke nak bimbing remaja bermasalah ini atau buat mereka jadi anak angkat…tapi tiada jawapan..kita masih jauh untuk rasa apa yang mereka perlukan..hanya simpati bukan empati…mereka perlukan sokongan bila dah silap tapi kita still blamming mereka..akhirnya tekanan mendorong mereka membuang bayi tidak berdosa..cukuplah media membesar2kan isu ini..Kami Prihatin bukan sekadar gimik perlu direalisasaikan semua pihak..tapi sanggupkah kita..saya sendiri masih tertanya2 diri saya sanggupkah aku….maybe jawapan selamat sumbangan aku dengan cara lain..akhirnya semua yang tersilap langkah ini disumbat ke rumah kebajikan dan NGO’s berkenaan…Rakan kaunselor apa pandangan anda plak..Bila Pn. Noraini Ahmad lontarkaan kepada kita soalan itu..termangu seketika.. fikirkanlah…

No comments: