Thursday, January 27, 2011

Halil oh Halil..Shafiq ohh Shafiq

Tiba-tiba teringat pula perbualan dengan sorang anak murid tingkatan 3 ni..kelakar pun ada nak marah pun ada. Apa taknya dia asyik berlegar2 dalam bilik kaunseling sedangkan masa tu aktiviti koko sedang berjalan. Keinginan nak tahu makin membuak2..dia plak asyik melambai2 dari luar cermin...apa lagi panggilah dia masuk ke bilik pengurusan.

Cikgu Linda : Halil nape kamu tak join kawad tu..kamu ada unit beruniform tak..

Dengan muka selamba dia jawab

Halil: Cikgu macam mana saya nak kawad baru nak masuk group dah ada yang kata saya kena buang...

sabar jelah kau ya Halil..tanya lagi

Cikgu Linda : siapa guru kawad awak

Halil : Mana saya tahu cikgu...

Cikgu LInda : Nanti cikgu check sape cikgu kamu.. sambil melihat buku pengurusan,...
Hmmm cikgu kamu Cikgu Julainalah...Kenal tak

Halil : tak kenal nanti saya cari dia..

Cikgu Linda : Tak payah nanti saya akan tanya dia btol tak awak dibuang...

Muncul plak Shafiq

Cikgu Linda : Shafiq kamu pulak unit apa...

Shafiq : Ntah apa ya nama dia..

Cikgu Linda : KRS

Shafiq : Bukan

Halil : Pengakap

Shafiq : Bukan

Cikgu Linda: Bulan Sabit, Puteri Islam..

Halil: haha puteri islam

Cikgu Linda : Kadet Remaja Sekolah

Shafiq : Ya tulah

Halil: woi bodoh samalah macam aku...

Cikgu Lida : Halil tak baik cakap macam tu..ha kamu Shafiq nape plak tak gi koko tu

Shafiq : Mak saya tak bagi aktiviti koko cikgu..nanti balik badan penat...(sambil tersengih)

Cikgu Linda : Apa dia mak kamu tak bagi ...nanti cikgu tanya Shali (sepupu) kamu ya..atau Bella sepupu kau jugakan...nape dia boleh gi kau plak tak boleh..kalua macam tu balik jelah buat apa dok sekolah penat gak nanti

Shafiq : Saya tunggu Bella dan Shali cikgu balik sama2...

Cikgu Linda : Banyak btol alasan korang ya..dah pergi cari unit kamu jangan melepak kat sini...

Berlalulah dua orang pelajar itu...

Hmmmmm...kesian gak bila tengok murid2 kelas2 akhir ni ramai yang tertinggal dalam aktiviti koko.,.apa taknya bila tengok yang berkawad semua kelas depan....tapi mereka pun perlu diambil berat supaya masa mereka terisi dengan aktiviti berfaedah...kena ambil tindakan ni....apapun inilah antara cerita2 yang menghibur hari2 pada petang Rabu kelmarin..

No comments: