Monday, January 10, 2011

Saya Murid Baru

Assalamualaikum semua... cikgu happy cikgu sayang kamu...

Siapa murid baru? Dari tadika ke darjah 1, dari darjah 6 ke tingkatan 1 dan dari sekolah lama ke sekolah baru...suasana baru cikgu baru murid baru.
Sebenarnya cikgu ada cerita pasal murid baru. Baru-baru ni cikgu ke sekolah rendah tempat anak cikgu belajar. Waktu tu pukul 3.30 petang. Murid balik pukul 4.00 petang. Sedang cikgu menanti anak cikgu habis kelas cikgu perhatikan...jeng...jeng..jeng..ada seorang murid yang cikgu agaklah murid tahun 1 berkeliaran seorang diri dari kantin ke kawasan kelas beberapa kali. Jadi dengan perasaan busy body yang amat tinggi cikgu pun bertanya " dari mana nak ke mana ni?" murid ni dgn muka takut pun menjawab "nama makcik apa?" eh! kita tanya dia dia tanya balik kat kita. dah la tu makcik pulak tu. kalau cik adik takpe lagi. "makcik boleh tak ambik kan beg kita kat kelas. kelas 1 tutttt...mama kita dah dtg. keta dia warna putih." Eh! bertambah heran cikgu. ada ke cikgu disuruh ambik beg dia. apa kes? Cikgu paksa dia ke kelas sama-sama. Setelah dipaksa dia ikut ke kelas dan bila cikgu kelas dia nampak..."Ya Allah Ib....mana kamu pergi dari pagi tak masuk kelas"...
Tu dia. Rupanya si kecik ni menurut cikgunya dah 2 3 hari tak nak masuk kelas. kisahnya. nak balik taknak sekolah.

Darjah satu takpe lagi. tapi kalau perangai macam ni di bawa sampai tingkatan 5 memang parah. Jadi pada anak-anak cikgu di SMKKU khususnya. rajin-rajin datang sekolah dan jangan ponteng. tanam azam tahun ni nak dapat kedatangan penuh. InsyaAllah ada banyak baiknya orang yang rajin ke sekolah. Dan bila dah ada kat sekolah pulak rajin-rajin belajar. Insya Allah...berjaya (nyanyi lagu insyaAllah Maher Zain)

Ok. Kita sambung lain kali...cikgu mintak diri.

1 comment:

ubksmkkjgutama said...
This comment has been removed by the author.